fredag 29 maj 2009

Serverade

Igår var jag och serverade på niornas skolbal på Västerskolan. Det var g-----t skoj. Jag var garderobsansvarig tillsammans med några andra, men jag förvarade inte nyckeln. Så i början stod jag och la in andras tillhörigheter. Jag stod även lite i bakgrunden när det delades ut bål.

Sen när det var dags att servera dom. Vi löste både förätt, varmrätt och efterätt väldigt smidigt. Men innan efterätten blev jag och tre andra tillsagda att showa lite. Vi skulle bära runt en gräddtårta var med en isfackla i mellan gästerna. Under efterätten var det lite tacktal och utmärkelser och sånt. Men i slutet var det ett tacktal om oss serverande. Efter det delade rektorn ut presentkort till SF-biografer.

Sen efter varje mål skulle det dukas av. Men efter efterätten skulle vi även ta bort borden så att man kunde dansa. Då lärde jag mig att det finns folk som inte kan tömma glas. Men efter det kom det ett dansband som skulle spela.

Själva festen gick igång. Jag fick "passa" godis- och dryckborden. Sen fästade jag också tillsammans med niorna. Jag dansade med sammanlagt nio stycken.
Men under allt detta slog det mig en sak: Jag känner ingen ur balkommittén som väljer serverande, men jag blev ändå vald. Dom ville tydligen bli serverade av mig. Kl. 0:30 var balen över och det var bara till att städa. Kl. 1:00 var jag hemma och var väldigt trött.

Inga kommentarer: